Find 5 fejl

I den vestlige verden, er vi så dygtige til at lede efter, finde, og holde møder om problemer. Men hvornår har I sidst holdt et møde om en succesoplevelse på jeres virksomhed? i foredraget “Grib hinanden rigtigt” arbejder vi med Appriciative Inquiry.

Hvis fokus forstørrer, så var det måske netop på tide, at vi startede med at gribe hinanden i at gøre tingene rigtigt, i stedet for at lede efter “de 5 fejl“. Via vores indstilling har vi selv enorm indflydelse på egen og andres trivsel!

Vi bedømmer andre på deres handlinger, mens vi bedømmer os selv på intentioner.

Den gode historie

Vi gør oprør mod den problemorienterede tilgang til samarbejdet – Vi sætter fokus på kulturen der skal skabes – og ikke kun på problemstillingen der eksisterer. Det bliver tydeligt gennem foredraget at det er vigtigt at I formår at fortælle den gode historie om, hvor I vil hen, frem for hvad I vil væk fra.

  1. I enhver organisation er der noget, der virker – find det!
  2. Det vi fokuserer på, bliver vores virkelighed – hvad er jeres fokus?
  3. Virkeligheden skabes af mennesker – og der er flere virkeligheder!
  4. Det sprog, vi bruger, skaber vores virkelighed – hvad er jeres sprog?

Foredraget tager udgangspunkt i Appreciative Inquiry og sætter fokus på jeres muligheder for aktive valg, der skaber en anerkendende tilgang og en positiv forstærkning.

Det skaber trivsel, motivation og arbejdsglæde!

Lidt teori?

Se en video med Allan René Olesen

Det mener Morsø Kommune om foredraget Grib hinanden rigtigt

“Da et par stykker af os havde oplevet Asbjørn før, til stor glæde og gavn, faldt valget på ham.

Asbjørn formår virkelig at fastholde folks bevågenhed.  Vi har efterfølgende evalueret temadagen på et månedsmøde, og der var bred enighed om, at det var en helt kanon og meget givende dag, og vi er helt sikkert mere opmærksomme på, at vi skal starte med os selv før vi skyder på andre.”

Leo Kristoffersen, leder, Materielgården, Teknisk Forvaltning

Vi lever af at være i dialog med mennesker!

Allan Olesen og Asbjørn Christensen - Addfocus

Derfor er din respons vigtig for os. Ring eller skriv til os og få en snak om den situation, du og din afdeling står i. Fortæl lidt om ønskerne og tankerne bag et eventuelt arrangement, så vender vi tilbage til dig.

Ring til os på 7026 6646

Du må naturligvis også skrive til os på mail. Skriv på info@addfocus.dk eller brug formularen her.

Mvh Allan og Asbjørn

    Flere foredrag

    Foredraget Stress eller tilfreds

    Stress eller tilfreds?

    Det er alene, hvis du ikke er i stand til at løse den opgave, du står overfor, at stressen bliver negativ.

    Sygefravær eller trivsel

    Sygefravær er IKKE en privatsag - det er et fælles ansvar! Og trivsel er ikke blot fravær af sygdom.

    Foredraget Social kapital i praksis

    Social kapital i praksis

    Den sociale kapital er et udtryk for værdien der ligger i samarbejdet og relationerne på arbejdspladsen.