Social kapital er et udtryk for værdien, der ligger i samarbejdet og relationerne på arbejdspladsen
Foredraget om social kapital handler om, hvordan I med gode relationer i samarbejdet kan skabe større overskud og dermed blive i stand til at løse kerneopgaven bedst muligt. Forskning og erfaringer viser, at gode sociale relationer på arbejdspladsen især kan kendes på tre ting:
- Tillid – Indbyrdes blandt alle medarbejdere i organisationen.
- Retfærdighed – En oplevelse af ”at tingene går ordentligt til”.
- Samarbejde – Vilje og evne til at samarbejde om at løfte kerneopgaven i fællesskab.
Trivsel er midlet, ikke målet…
Den sociale kapital er en væsentlig faktor for medarbejdernes trivsel og arbejdsglæde. Vi er dog ikke ansat for at trives, eller for at “gå og have det rart med hinanden”. Vi er ansat for at samarbejde effektivt om kerneopgaven vores organisationen er “sat i verden” for at løse. At det ene så fører det andet med sig, er jo en herlig gevinst. Høj social kapital giver nemlig kvalitet, produktivitet, overskud og trivsel – til glæde for organisation og medarbejdere.
Social kapital er ikke det vi gør, men måden vi gør det på.
Forløs potentialet
Gennem dette inddragende, humoristiske og praktisk anvendelige foredrag får I et stort indblik i begrebet “Social kapital”. Samtidig får I igangsat et væsentligt fælles sprog om jeres sociale kapital, så I kan forløse potentialet til at samarbejde bedst muligt om kerneopgaven.
Vil du vide mere?
Det mener Nordjyske Medier om foredraget Social kapital i praksis
”Asbjørn leverede et medrivende indlæg om Social Kapital, i øjenhøjde for vores administrative medarbejdere. En par inspirerende timer med dybde, engagement, humor og leg, med fokus på det man selv kan gøre, for at bidrage til et godt arbejdsmiljø, hvor tillid, retfærdighed og samarbejde er væsentlige elementer. En rigtig god oplevelse, vi kan bruge sammen fremadrettet, og som jeg gerne anbefaler til andre.”
Kirsa Christoffersen – Administrations- og Projektchef – NordjyskeMedier
Andre gode foredrag med Addfocus
Samarbejde og kommunikation
God kommunikation og et godt samarbejde handler om vilje, tydelighed og bæredygtige relationer. Det at sige, hvad vi mener på en måde, så det kan forbinde os med den anden part.
Arbejdsglæde og trivsel
Trivsel er, når du ikke kan få øje på en idiot i miles omkreds!
Fokus på kerneopgaven
Kerneopgaven er den opgave jeres organisationen er "sat i verden" for at løse.
Vi lever af at være i dialog med mennesker!
Derfor er din respons vigtig for os. Ring eller skriv til os og få en snak om den situation, du og din afdeling står i. Fortæl lidt om ønskerne og tankerne bag et eventuelt arrangement, så vender vi tilbage til dig.
Ring til os på 7026 6646
Du må naturligvis også skrive til os på mail. Skriv på info@addfocus.dk eller brug formularen her.
Mvh Allan og Asbjørn