Tak for din henvendelse
Vi elsker at komme ud! Derfor er vi glade for, at du viser interesse for vores arbejde. Så må vi se, om vi sammen kan finde ud af noget.
Du er selvfølgelig velkommen til at ringe til os, hvis du har spørgsmål, der ikke kan vente!
Det vigtigste er altid passionen
– artikel fra bladet Psykologi
En brutal trafi kulykke kvæstede Allan René Olsen i en grad, så han ikke blev spået mange chancer for overlevelse. Men han kæmpede sig ikke bare tilbage til livet, men til et drømmeliv med kone, børn, succesfuld virksomhed og masser af passion for livet og andre mennesker. Med passion kan man disciplinere sig selv til alt, mener han.
Læs artiklen om Allan fra bladet Psykologi
– klik på artiklen for at hente den som pdf.
Videoer med Addfocus
På denne side kan du se eksempler på Addfocus i aktion. Vi vil i den kommende tid arbejde på at vise Allan og Asbjørn i forskellige sammenhænge.
Forventningsafklaring
Sæt forventningerne højt
Vi forpligter os på at de arrangementer vi afholder, har klar og tydelig relevans. Derfor vil vi gerne bede jer om at sætte forventningerne højt og lade os få indblik i jer og jeres organisation, jeres udfordringer og drømme, hvad der aktuelt optager jer og i særdeleshed hvad det er I gerne vil stå tilbage med efter arrangementet.
Forventningsafklaringen er vigtig for at sikre at I booker det rigtige arrangement, som vil styrke jeres organisation, og at for at vi kan levere det I ønsker at stå tilbage med.
Overvej derfor gerne følgende inden samtalen
- Hvad skal vi vide om jeres virksomhed, for at få indblik i jeres tilgang til verden?
- Hvilke udfordringer står i aktuelt overfor?
- Hvad fungerer virkelig godt i teamet/virksomheden?
- Hvad ville være det optimale udfald af et arrangement?
- Skal vi stå for at formidle de fysiske rammer til jeres arrangement?
Ud fra denne grundlæggende platform, skaber vi i samarbejde med jer en afklarende dialog, over telefonen eller ved et fysisk møde, hvor vi stiller skarpt på at vinkle indhold og form, således at vi kan ramme jer præcist der, hvor jeres røde tråd er.
Er du klar til lidt teori? Så klik på et link.
Se eksempler på vores foredrag
Sygefravær eller trivsel
Sygefravær er IKKE en privatsag - det er et fælles ansvar! Og trivsel er ikke blot fravær af sygdom.
Samarbejde og kommunikation
God kommunikation og et godt samarbejde handler om vilje, tydelighed og bæredygtige relationer. Det at sige, hvad vi mener på en måde, så det kan forbinde os med den anden part.
Foredrag, kurser og teamudvikling
Addfocus tilbyder professionelle foredrag og kursusforløb med humor, kant og stof til eftertanke.
Vi har med stor succes afviklet mange involverende foredrag, kurser og procesforløb inden for både erhvervsliv og offentlige arbejdspladser, og har stor erfaring med at skabe stærke resultater gennem involvering, skarp formidling og tydelig retning.
Aktive foredrag
Skarpe og professionelle, aktive foredrag med humor, kant og stof til eftertanke.
Kurser og teamudvikling
Alle vores kurser og procesforløb er tilpasset jeres behov og i tæt dialog med jer. I får kurser og procesforløb med udgangspunkt i en anerkendende tilgang til jeres organisation.
Kundeudtalelser
100.000 deltagere tager ikke fejl! Læs kundernes tilbagemeldinger på vores kurser, foredrag og procesforløb.
Her ser du vores tre mest populære foredrag
Samarbejde og kommunikation
God kommunikation og et godt samarbejde handler om vilje, tydelighed og bæredygtige relationer. Det at sige, hvad vi mener på en måde, så det kan forbinde os med den anden part.
Social kapital i praksis
Den sociale kapital er et udtryk for værdien der ligger i samarbejdet og relationerne på arbejdspladsen.
Arbejdsglæde og trivsel
Trivsel er, når du ikke kan få øje på en idiot i miles omkreds!
Om Addfocus
Addfocus - foredrag og teamudvikling
Addfocus blev stiftet i sommeren 2001 af Allan René Olesen. Udgangspunktet var drømmen om at skabe en konsulentvirksomhed, der medvirkede til at forøge graden af trivsel og arbejdsglæde på danske arbejdspladser. Og drømmen er for længst blevet til virkelighed.
Vi har fundet vores form og passion; at arbejde formidlende og processuelt med teams, ledelse og organisationer, for der igennem at udvikle, bevæge og styrke kulturer frem mod stærke og bæredygtige relationer, der efterlader gode vaner og bedre bundlinjer.
Addfocus betyder "tilføj fokus".
Navnet Addfocus er skabt ud fra tanken om at det, vi giver opmærksomhed, er det, vi forstørrer i vores bevidsthed og dermed bevæger os imod. Vi er overbeviste om, at et aktivt og bevidst valg af fokus kan skabe en markant forskel for mennesker og organisationer.
Addfocus hjælper jer med at fokusere på det, der skal ”forstørres” og “styrkes” i jeres arbejdskultur. På de elementer som skaber trivsel og arbejdsglæde blandt ledelse og medarbejdere. På målene og drømmene bag problemer og udfordringer.
“Bag enhver problemstilling gemmer sig en frustreret drøm – og drømmen kom først” – Peter Lang
Allan René Olesen
Allan er stifter og ejer af Addfocus. Han startede oprindeligt Addfocus ud fra et dybtfølt ønske om at gøre en forskel for mennesker og organisationer i forhold til mellemmenneskelige relationer. Efter en tragisk trafikulykke, hvor han mistede sin søster og selv var tæt på at miste livet har Allans største fokus været ”Lyst til livet” og derfor er det også Addfocus’ ledetråd.
Allan er vild med mennesker og han er overbevist om, at der i ethvert menneske gemmer sig et “verdensmesterskab”. Det virkelig interessante og væsentlige er, hvordan vi finder dette i det enkelte menneske og lader dets ressourcer komme til fuld udfoldelse. Ledelse er ikke så meget en stilling, som det er en indstilling. Sand leder er man der, hvor man kan få andre til at blomstre og udleve deres “verdensmesterskaber”.
Mantra
“Det er ikke så interessant, hvad der sker med dig, som hvad du vælger at gøre ved det!”
Læs artiklen fra “psykologi” om Allans ulykke og hvorfor “Passionen er det vigtigste” for ham.
Asbjørn Christensen
Asbjørn blev ansat som proceskonsulent i Addfocus i 2007. Han arbejder som proceskonsulent, foredragsholder, coach og facilitator. Endvidere er han uddannet konflikthåndteringsinstruktør. Asbjørns store styrke er evnen til at kommunikere skarpt og præcist i en form, der er let forståelig og som indfanger alle deltagere.
Asbjørn er en meget dynamisk, refleksiv og procesorienteret konsulent med commitment og hjerte. Han er overbevist om, at de relationer, vi mennesker evner at skabe omkring os, har afgørende betydning for vores egen trivsel, glæde og lyst til livet. Arbejdet med minoriteter i ekstreme miljøer har skabt en bevidsthed hos Asbjørn om, at al adfærd tjener et formål for den, der udfører handlingerne – uanset hvor meningsløst omgivelserne opfatter det. Det er således betydningsfuldt at se bag om handlingerne og lede efter intentionerne bag.
Mantra
“Mod er frygt, der holder sig ét minut længere”
Kurser og teamudvikling
Hensigten med kurserne er forandring – midlet er aktiv læring
Vi tilrettelægger og faciliterer kurser og procesforløb for ledere og medarbejdere med omdrejningspunkt i en anerkendende tilgang til jeres organisation og med udgangspunkt i jeres røde tråd. I får levende formidling med humoristiske vinkler.
Herunder ser I fire tematikker, som vi kunne tage udgangspunkt i.
Kurset Stærkere samarbejde
Gennem dette kursus om samarbejde bliver I styrket i teamet og opnår større indsigt i interne styrker og udfordringer, mens de sociale kompetencer øges på tværs af teamet.
Kurset Styrk kommunikationen
Kurset giver fx større evne til at etablere kontakt og blive forstået af andre samt indsigt i – og forståelse for – forskellige fortolkninger i kommunikation
Kurset Forandring med vilje
Vi skal være forandringsparate, forlyder det, men hjernen holder så uendeligt meget af mønstre. Det vi gjorde i går, vil vi derfor med stor sandsynlighed også gøre i morgen.
Kurset Styrk arbejdsmiljøet
Psykisk arbejdsmiljø har fået et øget fokus på danske arbejdspladser. Et sundt og udviklende psykisk arbejdsmiljø er en produktiv kraft, som øger arbejdspladsens samlede evne til at skabe effekt og værdi.
Nye indsigter
I Addfocus arbejder vi som proceskonsulenter på at få deltagere til at anskue problemstillinger og løsninger på en ny måde for at skabe nye mønstre. Vi arbejder med aktiv læring, og har udviklet fysiske virkemidler i form af øvelser, der underbygger det teoretiske grundlag. Formålet er at inddrage deltagerne i situationer der skaber ny erkendelse og dermed blik for nye handlemuligheder.
Ikke to forløb er ens!
Alle procesforløb og teamudviklingskurser kræver tydelig forventningsafklaring og nøje planlægning. Vi tager udgangspunkt i jer og jeres behov, og vi tilrettelægger kurset, så I får det udbytte, I ønsker.
Aktiv læring
Vores facilitering fordrer personlig involvering af deltagerne. Denne involvering sikrer indsigt, ejerskab og forpligtelse på målene. Forpligtelsen skaber bevægelse fra tanke til handling. Vi bruger aktive procesøvelser – deltagerne skal simpelthen op af stolene og med i øvelserne.
Metoden
Øvelserne i sig selv skaber ikke nødvendigvis den ønskede bevægelse. Derfor følges øvelserne altid op med en refleksiv proces, hvor deltagernes egne indsigter og perspektiver bliver bragt op i gruppen, for at skabe forankring frem mod implementering i hverdagen. Addfocus arbejder således processuelt ud fra følgende metode:
Oplæg
Oplægget sætter fokus på det konkrete emne, den forestående øvelse retter sig imod. Oplægget skal give indblik, dels i øvelsen, men også skabe refleksion inden øvelsen påbegyndes. Oplægget afsluttes med en præcis instruktion til selve øvelsen.
Øvelse
De praktiske øvelser er et vigtigt element, da de involverer deltagerne og skaber læring med personligt ejerskab. Øvelserne designes således at de passer til jeres situation, jeres niveau, og det mål I har med forløbet.
Proces
Processen er deltagernes indbyrdes refleksioner, indsigter og eftertanke. Her klarlægges handlemuligheder i forhold til de opnåede indsigter. Formidlingen skal kunne kobles direkte til deltagernes dagligdag, og dermed skabe et kraftfuldt hverdagssprog i organisationen.
Forankring
Forankringen skal sikre, at indsigter, handlemuligheder og det fælles sprog, helt konkret implementeres i hverdagen. Uden handling, ingen effekt! Derfor er forankringen altafgørende for skabelsen af nye vaner og handlemønstre. Bevidst skabelse af nye vaner kræver, at vi handler konsekvent, disciplineret og vedholdende på samme måde gennem længere tid. Gør vi det, så er afregningen også kontant, og resultatet er de gode nye vaner.
Hensigter er som bekendt ikke nok for os, for tanker har udløbsdato. Handling stikker alt!
”Efter begejstring skal der flid til” – Olaf Høst
Kontakt
Addfocus er et lille hus – som du kan se, så sidder den samlede medarbejderflok overfor hinanden, når vi altså ikke er ude at holde foredrag et sted i kongeriget. Vi rejser meget rundt, og det kan både forestås bogstaveligt og i overført betydning: Vi bevæger os mellem erhvervsliv, offentlige og statslige organisationer og foreninger. Den brede erfaring giver os mulighed for at se nogle tendenser, som kommer jer til gode, når vi en dag står foran dine medarbejdere eller kolleger.
Ring endelig til os, hvis du har spørgsmål. Vi glæder os til at snakke med dig.
Ring til os – 70 26 66 46
Vi vil allerhelst, at du griber telefonen og ringer til os. Det er meget lettere at få afklaret tingene mundtligt, men du må naturligvis også skrive til os.
Skriv på info@addfocus.dk eller brug formularen her.
Mvh Allan og Asbjørn
Aktive foredrag
Addfocus tilbyder skarpe og professionelle aktive foredrag med humor, kant og stof til eftertanke.
Vi har med stor succes afviklet mange aktive foredrag inden for både private og offentlige virksomheder og har stor erfaring i at afholde foredrag, der skaber refleksion, inspiration, bevægelse og tydelig retning. Her ser du eksempler på vores foredrag og husk, at ikke to foredrag er ens – vi tilpasser altid til den enkelte medarbejdergruppe. Læs mere om vores formidling og dynamik nedenfor.
Arbejdsglæde og trivsel
Trivsel er, når du ikke kan få øje på en idiot i miles omkreds!
Samarbejde og kommunikation
God kommunikation og et godt samarbejde handler om vilje, tydelighed og bæredygtige relationer. Det at sige, hvad vi mener på en måde, så det kan forbinde os med den anden part.
Social kapital i praksis
Den sociale kapital er et udtryk for værdien der ligger i samarbejdet og relationerne på arbejdspladsen.
Forandring med vilje
Forandringer indebærer naturlige dilemmaer og frustrationer hos medarbejderne, fordi der brydes med mønstre, som giver tryghed i hverdagen.
Vanens kraftfulde magt
Sygefravær er IKKE en privatsag - det er et fælles ansvar! Og trivsel er ikke blot fravær af sygdom.
Ledelse med vilje
Ledelse er mere en indstilling, end det er en stilling!
Stress eller tilfreds?
Det er alene, hvis du ikke er i stand til at løse den opgave, du står overfor, at stressen bliver negativ.
Grib hinanden rigtigt
Vi gør oprør mod den problemorienterede tilgang til samarbejdet!
Sygefravær eller trivsel
Sygefravær er IKKE en privatsag - det er et fælles ansvar! Og trivsel er ikke blot fravær af sygdom.
Fokus på kerneopgaven
Kerneopgaven er den opgave jeres organisationen er "sat i verden" for at løse.
Formidling og dynamik
Vores formidling i de aktive foredrag er af stærk personlig karakter, hvor humoristiske hverdagsscenarier og aktive øvelser åbner for det teoretiske indblik. Foredragene kobles direkte til deltagernes dagligdag og skaber dermed et kraftfuldt hverdagssprog i organisationen. Vi er ikke bange for at provokere eksisterende mønstre i virksomheden med vores foredrag, da provokation skaber bevægelse. Men vores sigte er ikke provokationen i sig selv, det er snarere at pleje og gøde den kreative og legende side af mennesket. Dette, mener vi, skaber de bedste forudsætninger for bevægelse, indsigt og integration hos deltagerne i foredragene.
Hvorfor skal vi være aktive, spørger du måske. Der er et gammelt kinesisk ordsprog, der siger:
Det jeg hører, glemmer jeg. Det jeg ser, husker jeg. Det jeg gør, forstår jeg.
Ved selv at komme op af stolen og deltage aktivt, gå i clinch med en kollega eller med chefen via dialog eller fysisk, så internaliseres aktiviteten, og det bliver en oplevelse, jeg husker lang tid fremover. Vi ved fra kunder, at medarbejderne ofte refererer til de oplevelser, de har haft under vores foredrag flere år senere.
I de aktive foredrag anvendes en række øvelser, som forstærker budskabet og skaber en dynamisk ramme, så deltagerne ikke blot er passive modtagere, men aktive medspillere.
Hvis du er interesseret i at læse nogle af vores tanker bag måden, vi arbejder på, så dyk ned i Det bygger vi på.