Fokus på kerneopgaven
Kerneopgaven er den opgave jeres organisationen er "sat i verden" for at løse.
Gennem dette praksisnære foredrag kommer I godt i gang med at præcisere jeres kerneopgave. Det lyder måske simpelt, men det er det ikke nødvendigvis! Særligt i offentlige organisationer, hvor bundlinje og mission ikke altid er entydige størrelser, kan det være ret udfordrende at definere kerneopgaven for organisationen. Det gør blot dette foredrag, og drøftelserne I bliver sat i undervejs, endnu vigtigere. For hvordan “trække på samme hammel”, hvis I ikke er enige om retningen og den dybere mening med indsatsen I leverer?
Kerneopgaven er ikke det vi gør, men meningen bag det, vi gør
Fokus på kerneopgaven
Kerneopgaven bør være omdrejningspunktet for enhver indsats i jeres organisation! Sådan forløses lederes og medarbejders ressourcer i højere grad og kvaliteten af arbejdet forbedres helt automatisk. Derfor skal alle kende den præcise kerneopgave, så I ved hvad der binder jer sammen, ud over produkter og ydelser. Når I ved det, så bliver arbejdsdagen mere meningsfyldt, mens sammenhængen mellem handling og hensigt bliver langt større.
Det unikke bidrag til kerneopgaven
I skal have Kerneopgaven som omdrejningspunkt i jeres arbejde. Gennem foredraget bliver I styrket i relationer og resultater og får bevidstgjort, at alle i organisationen leverer unikke bidrag til at løfte den fælles kerneopgave. Ingen kan undværes!
Addfocus tilbyder konkret og praksisnær tilgang til arbejdet med kerneopgaven funderet i jeres hverdag.
Det mener Vesthimmerlands Kommune om foredraget
“Man går aldrig fejl af et arrangement med Addfocus! Asbjørn er vanvittig dygtig, og formår at bruge sig selv så alle deltagerne er med. Vi havde et par rigtig gode dage, med et godt og brugbart resultat. Da det blev hverdag, var det let at følge op på arrangementet, fordi Asbjørn havde forberedt materialet.”
Pia Munch Riisgaard – Afdelingschef – Borgmesterkontor, HR og Kommunikation – Vesthimmerlands Kommune
Vi lever af at være i dialog med mennesker!
Derfor er din respons vigtig for os. Ring eller skriv til os og få en snak om den situation, du og din afdeling står i. Fortæl lidt om ønskerne og tankerne bag et eventuelt arrangement, så vender vi tilbage til dig.
Ring til os på 7026 6646
Du må naturligvis også skrive til os på mail. Skriv på info@addfocus.dk eller brug formularen her.
Mvh Allan og Asbjørn
Andre gode foredrag med Addfocus
Vanens kraftfulde magt
Sygefravær er IKKE en privatsag - det er et fælles ansvar! Og trivsel er ikke blot fravær af sygdom.
Fokus på kerneopgaven
Kerneopgaven er den opgave jeres organisationen er "sat i verden" for at løse.
Samarbejde og kommunikation
God kommunikation og et godt samarbejde handler om vilje, tydelighed og bæredygtige relationer. Det at sige, hvad vi mener på en måde, så det kan forbinde os med den anden part.
Samarbejde og kommunikation
Du siger ikke det, du mener at sige, men det, som andre hører
Med mange stærkt humoristiske scenarier fra hverdagen tager foredraget “Samarbejde og kommunikation” afsæt i samarbejde og kommunikation som redskab til at forøge og bestyrke arbejdsglæde, fremme tillid og respekt og opbygge de indbyrdes relationer i samarbejdet.
Tydelig kommunikation
God kommunikation og et godt samarbejde handler om vilje, tydelighed og bæredygtige relationer. Det at sige hvad vi mener på en måde, så det kan forbinde os med den anden part, og vi derved kan bestyrke samarbejdet og skabe en fælles forståelse. Det udmønter sig ikke nødvendigvis i enighed, men i respektfuld forståelse. Enighed kan nogle gange efterlade os med ”stilstand”, mens uenighed kan være et nyt potentiale i samarbejde og udvikling. Når vi er uenige, må vi ”bevæge” os, hvis vi ellers søger forståelse for, hvad det er andre forstår.
Ordet kommunikation stammer fra det latinske Communicare – ”At gøre fælles”
Relationer er altafgørende
Foredraget om samarbejde og kommunikation handler ikke blot om selve kommunikationen som metode, men mindst lige så meget om relationer og sammenhænge. Meget ofte er det relationen der er afgørende for kommunikation frem for det sagte. Hvordan er jeres indbyrdes relationer i samarbejdet? I hvilken sammenhæng finder kommunikationen sted? Hvor opstår misforståelserne?
Involverende, udfordrende og med automatpiloten slået fra
Kropssprog, slet skjulte antydninger, misforståelser og egen indstilling til samarbejdet bliver taget under kærlig behandling i dette tankevækkende foredrag om samarbejde og kommunikation, og I bliver med garanti efterladt inspirerede og forløste af genkendelsens smittende latter.
Læs mere om kommunikation
Vi har skrevet en artikel om kommunikation, hvor kommer vi også omkring relationer, sammenhænge og forståelse. Læs den her >>
Det mener Dancopter om "Samarbejde og kommunikation"
“At kunne holde så mange medarbejdere tryllebundet, i så lang tid uden at tabe nogen, er en utrolig samt fremragende præstation, som Allan virkelig klarede til perfektion. Absolut anbefalingsværdigt foredrag om samarbejde til alle former for virksomheder.
Tak for et fantastisk arrangement.”
Lars Skov – Managing Director – Dancopter A/S
Vi lever af at være i dialog med mennesker!
Derfor er din respons vigtig for os. Ring eller skriv til os og få en snak om den situation, du og din afdeling står i. Fortæl lidt om ønskerne og tankerne bag et eventuelt arrangement, så vender vi tilbage til dig.
Ring til os på 7026 6646
Du må naturligvis også skrive til os på mail. Skriv på info@addfocus.dk eller brug formularen her.
Mvh Allan og Asbjørn
Flere foredrag
Social kapital i praksis
Den sociale kapital er et udtryk for værdien der ligger i samarbejdet og relationerne på arbejdspladsen.
Arbejdsglæde og trivsel
Trivsel er, når du ikke kan få øje på en idiot i miles omkreds!
Samarbejde og kommunikation
God kommunikation og et godt samarbejde handler om vilje, tydelighed og bæredygtige relationer. Det at sige, hvad vi mener på en måde, så det kan forbinde os med den anden part.
Vanens kraftfulde magt
Vaner er kraftfulde mønstre
Al menneskelig adfærd er i udpræget grad baseret på systemer, rutiner og vaner.
Vaner er kraftfulde mønstre, som gør at vi kan udføre en lang række handlinger uden nødvendigvis at tænke nærmere over det. De gode vaner skal bestyrkes og understøttes, mens de dårlige skal opdages og erstattes med gode. Vores vaner og handlinger kan bestyrke det bedste i os, eller være iboende rutiner som ikke længere tjener noget formål.
Vaner har lange rødder!
Disciplin
At skabe nye vaner kræver bevidsthed, dernæst retning, og sidst men absolut ikke mindst, villighed til ændring!
Oplev gennem dette foredrag at få bevidsthed og redskaber til at sætte retning på jeres handlinger, så I skaber nye vaner og kommer hen imod de ting, I ønsker at skabe mere af, frem for at tage afsæt i de ting, I vil væk fra. Det er en proces, der kræver personligt mod, og indsigt i at “viljen avler evnen“.
Det mener Institutionen Grenen om Asbjørns formidling
”Dit oplæg var super formidlet og det et ramte plet lige ind i vores arbejde. Dine pointer var fint afgrænset og så gode, at vi kan bruge dem i dagligdagen. Derfor virkelig godt – tak for det, såvel indhold som form var som fod i hose. Du er i stand til at koble din sproglige formidling, til en kropslig genkendelse gennem diverse øvelser, der på overbevisende måde leverer den egentlige erkendelse hos os som aktive modtagere af dit budskab. Jeg har allerede anbefalet dig i mit skoleleder netværk i Regionen.”
Jan Kofoed, faglærer, Grenen
Vi lever af at være i dialog med mennesker!
Derfor er din respons vigtig for os. Ring eller skriv til os og få en snak om den situation, du og din afdeling står i. Fortæl lidt om ønskerne og tankerne bag et eventuelt arrangement, så vender vi tilbage til dig.
Ring til os på 7026 6646
Du må naturligvis også skrive til os på mail. Skriv på info@addfocus.dk eller brug formularen her.
Mvh Allan og Asbjørn
Flere foredrag
Social kapital i praksis
Den sociale kapital er et udtryk for værdien der ligger i samarbejdet og relationerne på arbejdspladsen.
Vanens kraftfulde magt
Sygefravær er IKKE en privatsag - det er et fælles ansvar! Og trivsel er ikke blot fravær af sygdom.
Stress eller tilfreds?
Det er alene, hvis du ikke er i stand til at løse den opgave, du står overfor, at stressen bliver negativ.
Stress eller tilfreds?
Hvad er stress?
Alarmtilstanden stress er en almindelig og sund reaktion på uventede hændelser eller store krav. Det er alene, hvis du ikke er i stand til at løse den opgave, du står overfor, eller hvis tilstanden bliver permanent, at stressen bliver negativ og kan skade dit helbred.
“The greatest weapon against stress is our ability to choose one thought over another” – William James
Stress er tanker
Stress er en kognitiv begivenhed – en tankemæssig konstruktion. Når vi er stressede tænker vi typisk:
- Jeg kan ikke klare det – Det bliver sandt!
- Jeg holder det ikke ud – Det bliver sandt!
- Jeg slår ikke til – Det bliver sandt!
- Jeg kommer til kort – Det bliver sandt!
Vi kan enten lave fremadrettede og “nyttige” korrektioner af os selv, eller vi kan cementere vores mistolkninger.
Det bliver som du tænker!
Stresspåvirkninger kan være udefrakommende, men det er i vores tanker at de “vedligeholdes”. Det er med andre ord tankerne, der udløser stress. Derfor er det ekstremt vigtigt, at vi disciplinerer vores tanker, alt efter hvad det er vi gerne vil få øje på!
Lær at skabe et aktivt fokus på det, som du gerne vil skabe mere af, i stedet for at fokusere på stress, som du vil væk fra. Og se så, hvordan dette fokus fuldstændig og aldeles kan ændre din indstilling og dit udfald.
Foredraget stiller skarpt på dine muligheder for aktivt at drage indflydelse, og fokusere på forskellen mellem din interesse og din indflydelse. En forskel, der gør en forskel!
Lidt teoretisk underbygning?
Læs vores artikel om Stresshåndtering her >>
Det mener TrygVesta om foredraget
”Et super godt foredrag som på samme tid var tankevækkende og inspirerende. Du formåede at få hver enkelt tilhører til at blive eftertænksom og gjorde det på en meget underholdende måde, så ikke et øje var tørt – du var meget inspirerende 🙂
Stemningen var også anderledes i morges da vi alle mødtes på kontoret – der kom indtil flere begejstringsråb!!!”
Lone Gjerløv Rydal, Industrikundebetjener – Tryg Vesta
Vi lever af at være i dialog med mennesker!
Derfor er din respons vigtig for os. Ring eller skriv til os og få en snak om den situation, du og din afdeling står i. Fortæl lidt om ønskerne og tankerne bag et eventuelt arrangement, så vender vi tilbage til dig.
Ring til os på 7026 6646
Du må naturligvis også skrive til os på mail. Skriv på info@addfocus.dk eller brug formularen her.
Mvh Allan og Asbjørn
Flere foredrag fra Addfocus
Vanens kraftfulde magt
Sygefravær er IKKE en privatsag - det er et fælles ansvar! Og trivsel er ikke blot fravær af sygdom.
Forandring med vilje
Forandringer indebærer naturlige dilemmaer og frustrationer hos medarbejderne, fordi der brydes med mønstre, som giver tryghed i hverdagen.
Grib hinanden rigtigt
Vi gør oprør mod den problemorienterede tilgang til samarbejdet!
Grib hinanden rigtigt
Find 5 fejl
I den vestlige verden, er vi så dygtige til at lede efter, finde, og holde møder om problemer. Men hvornår har I sidst holdt et møde om en succesoplevelse på jeres virksomhed? i foredraget “Grib hinanden rigtigt” arbejder vi med Appriciative Inquiry.
Hvis fokus forstørrer, så var det måske netop på tide, at vi startede med at gribe hinanden i at gøre tingene rigtigt, i stedet for at lede efter “de 5 fejl“. Via vores indstilling har vi selv enorm indflydelse på egen og andres trivsel!
Vi bedømmer andre på deres handlinger, mens vi bedømmer os selv på intentioner.
Den gode historie
Vi gør oprør mod den problemorienterede tilgang til samarbejdet – Vi sætter fokus på kulturen der skal skabes – og ikke kun på problemstillingen der eksisterer. Det bliver tydeligt gennem foredraget at det er vigtigt at I formår at fortælle den gode historie om, hvor I vil hen, frem for hvad I vil væk fra.
- I enhver organisation er der noget, der virker – find det!
- Det vi fokuserer på, bliver vores virkelighed – hvad er jeres fokus?
- Virkeligheden skabes af mennesker – og der er flere virkeligheder!
- Det sprog, vi bruger, skaber vores virkelighed – hvad er jeres sprog?
Foredraget tager udgangspunkt i Appreciative Inquiry og sætter fokus på jeres muligheder for aktive valg, der skaber en anerkendende tilgang og en positiv forstærkning.
Det skaber trivsel, motivation og arbejdsglæde!
Lidt teori?
Læs vores artikel om Appreciative Inquiry her >>
Eller gå lige til kilden og læs David Cooperiders egen definition på AI >>
Se en video med Allan René Olesen
Det mener Morsø Kommune om foredraget Grib hinanden rigtigt
“Da et par stykker af os havde oplevet Asbjørn før, til stor glæde og gavn, faldt valget på ham.
Asbjørn formår virkelig at fastholde folks bevågenhed. Vi har efterfølgende evalueret temadagen på et månedsmøde, og der var bred enighed om, at det var en helt kanon og meget givende dag, og vi er helt sikkert mere opmærksomme på, at vi skal starte med os selv før vi skyder på andre.”
Leo Kristoffersen, leder, Materielgården, Teknisk Forvaltning
Vi lever af at være i dialog med mennesker!
Derfor er din respons vigtig for os. Ring eller skriv til os og få en snak om den situation, du og din afdeling står i. Fortæl lidt om ønskerne og tankerne bag et eventuelt arrangement, så vender vi tilbage til dig.
Ring til os på 7026 6646
Du må naturligvis også skrive til os på mail. Skriv på info@addfocus.dk eller brug formularen her.
Mvh Allan og Asbjørn
Flere foredrag
Ledelse med vilje
Ledelse er mere en indstilling, end det er en stilling!
Grib hinanden rigtigt
Vi gør oprør mod den problemorienterede tilgang til samarbejdet!
Samarbejde og kommunikation
God kommunikation og et godt samarbejde handler om vilje, tydelighed og bæredygtige relationer. Det at sige, hvad vi mener på en måde, så det kan forbinde os med den anden part.
Ledelse med vilje
Ledelse er mere en indstilling, end en stilling!
Ledelse er også en gerning og en forpligtelse. Vores foredrag “Ledelse med vilje” tager udgangspunkt i ledelse som noget vi GØR, frem for noget vi blot SIGER. Strategier og værdier skal ses i handling og ikke blot skrives på papir med 3 værdiord som alle kan være enige om.
Hvis du tror du er færdiguddannet, så er du mere færdig, end du er uddannet!!
Ledelse med vilje
Enhver kan formulere en strategi, men det kræver ekstremt god ledelse at skabe et sæt af aktiviteter i organisationen, der helt praktisk understøtter strategien, giver mening for alle i organisationen og bæres igennem af medarbejderne. Værdiord udvandes hvis vi blot taler om dem. De skal “handles” ind i organisationen i stedet. De skal leves af lederen, ses af medarbejderen og efterlignes af alle.
Dine handlinger kan enten understrege eller overstrege dine ord
Som leder påtager du dig et personligt ansvar for at organisationens beslutninger og mål føres ud i livet. Du skal stå på mål for de afgørelser der er truffet længere oppe i systemet. Vores foredrag om ledelse handler derfor også om at gå forrest, udstikke rammer, sætte en tydelig kurs og vise eksempler til efterfølgelse.
Lederskab kræver følgeskab
Du kan købe medarbejdernes tid, men ikke deres hjerter!! Foredraget tydeliggør at du skal være leder af gavn og ikke blot af navn. Du skal gøre brug af dit mandat som leder og ikke lege “alle er lige” legen. Der findes et magtforhold og forskellige roller som skal respekteres. Der findes nogen der skal styre organisationen efter givne forudsætninger, og så findes der givetvis medarbejdere der vil understøtte dit lederskab med et følgeskab. Hvis du altså kan lede dig selv!
Ledelse er et aktivt valg
Ledelse udspringer af den personlighed man som menneske besidder. Der er ingen “rigtig måde” at lede på. Du skal, mere end noget andet, være dig selv som leder. Du skal med hjertet sige; “ja” til at være leder, med den usikkerhed der følger med, og velvidende at du aldrig er færdiguddannet. Du vil altid være på vej som leder, lige som du er det som menneske. Menneske først, leder da.
Læs vores artikel om ledelse her >>
Det mener Faaborg-Midtfyn Kommune om dette foredrag om ledelse
Tak for sidst – og tak for en god oplevelse. Som gammel og erfaren chef er det ikke længere så ofte, jeg kan overraskes af et forholdsvist hurtigt indlæg spækket med punchlines, men!
Den 13. december havde jeg denne glædelige oplevelse. Det lykkedes dig at give et indlæg som var helt i tråd med, hvad vi i afdelingen gerne vil arbejde med i forhold til ordentlighed og rigtig timing. Det lykkes dig samtidig at gøre det levende og sidst men ikke mindst at vise, at det var et rigtigt menneske, der leverede budskabet.
Sten Dokkedahl – Sundheds og Handicapchef – Faaborg-Midtfyn Kommune
Vi lever af at være i dialog med mennesker!
Derfor er din respons vigtig for os. Ring eller skriv til os og få en snak om den situation, du og din afdeling står i. Fortæl lidt om ønskerne og tankerne bag et eventuelt arrangement, så vender vi tilbage til dig.
Ring til os på 7026 6646
Du må naturligvis også skrive til os på mail. Skriv på info@addfocus.dk eller brug formularen her.
Mvh Allan og Asbjørn
Andre foredrag fra Addfocus
Samarbejde og kommunikation
God kommunikation og et godt samarbejde handler om vilje, tydelighed og bæredygtige relationer. Det at sige, hvad vi mener på en måde, så det kan forbinde os med den anden part.
Vanens kraftfulde magt
Sygefravær er IKKE en privatsag - det er et fælles ansvar! Og trivsel er ikke blot fravær af sygdom.
Social kapital i praksis
Den sociale kapital er et udtryk for værdien der ligger i samarbejdet og relationerne på arbejdspladsen.
Social kapital i praksis
Social kapital er et udtryk for værdien, der ligger i samarbejdet og relationerne på arbejdspladsen
Foredraget om social kapital handler om, hvordan I med gode relationer i samarbejdet kan skabe større overskud og dermed blive i stand til at løse kerneopgaven bedst muligt. Forskning og erfaringer viser, at gode sociale relationer på arbejdspladsen især kan kendes på tre ting:
- Tillid – Indbyrdes blandt alle medarbejdere i organisationen.
- Retfærdighed – En oplevelse af ”at tingene går ordentligt til”.
- Samarbejde – Vilje og evne til at samarbejde om at løfte kerneopgaven i fællesskab.
Trivsel er midlet, ikke målet…
Den sociale kapital er en væsentlig faktor for medarbejdernes trivsel og arbejdsglæde. Vi er dog ikke ansat for at trives, eller for at “gå og have det rart med hinanden”. Vi er ansat for at samarbejde effektivt om kerneopgaven vores organisationen er “sat i verden” for at løse. At det ene så fører det andet med sig, er jo en herlig gevinst. Høj social kapital giver nemlig kvalitet, produktivitet, overskud og trivsel – til glæde for organisation og medarbejdere.
Social kapital er ikke det vi gør, men måden vi gør det på.
Forløs potentialet
Gennem dette inddragende, humoristiske og praktisk anvendelige foredrag får I et stort indblik i begrebet “Social kapital”. Samtidig får I igangsat et væsentligt fælles sprog om jeres sociale kapital, så I kan forløse potentialet til at samarbejde bedst muligt om kerneopgaven.
Vil du vide mere?
Det mener Nordjyske Medier om foredraget Social kapital i praksis
”Asbjørn leverede et medrivende indlæg om Social Kapital, i øjenhøjde for vores administrative medarbejdere. En par inspirerende timer med dybde, engagement, humor og leg, med fokus på det man selv kan gøre, for at bidrage til et godt arbejdsmiljø, hvor tillid, retfærdighed og samarbejde er væsentlige elementer. En rigtig god oplevelse, vi kan bruge sammen fremadrettet, og som jeg gerne anbefaler til andre.”
Kirsa Christoffersen – Administrations- og Projektchef – NordjyskeMedier
Andre gode foredrag med Addfocus
Social kapital i praksis
Den sociale kapital er et udtryk for værdien der ligger i samarbejdet og relationerne på arbejdspladsen.
Samarbejde og kommunikation
God kommunikation og et godt samarbejde handler om vilje, tydelighed og bæredygtige relationer. Det at sige, hvad vi mener på en måde, så det kan forbinde os med den anden part.
Ledelse med vilje
Ledelse er mere en indstilling, end det er en stilling!
Vi lever af at være i dialog med mennesker!
Derfor er din respons vigtig for os. Ring eller skriv til os og få en snak om den situation, du og din afdeling står i. Fortæl lidt om ønskerne og tankerne bag et eventuelt arrangement, så vender vi tilbage til dig.
Ring til os på 7026 6646
Du må naturligvis også skrive til os på mail. Skriv på info@addfocus.dk eller brug formularen her.
Mvh Allan og Asbjørn
Sygefravær eller trivsel
Trivsel handler om at skabe balance mellem ressourcer og krav.
Trivsel er ikke blot fravær af sygdom
Finder vi denne balance, og der samtidig er frihed til forskellighed, indflydelse på egen situation, stærke faglige og sociale relationer samt en tydelig kulturbærende ledelse, så har vi forudsætningen for et stærkt og sundt arbejdsmiljø, hvor medarbejderne trives, og hvor sygefraværet er reduceret til et acceptabelt minimum. Dette foredrag om sygefravær og trivsel vil medvirke til nedbringelse af sygefraværet på jeres arbejdsplads.
Opmærksomhed er sølv
– handling er guld
Dette foredrag om sygefravær og trivsel tager udgangspunkt i fokus og handling. Fokus er godt, men fokus på sygefravær ændrer intet i sig selv, faktisk kan det ende med at øge sygefraværet. Fokus skal i stedet rettes mod det, I ønsker at skabe mere af, så I bevæger jer fra sygefravær frem mod trivsel, fx:
- Har I teams med lavt sygefravær?
- Har I medarbejdere med meget lavt sygefravær?
Hvad er drømmen bag problemet?
Hvis det er tilfældet, kunne det så ikke være interessant at undersøge, hvorfor det forholder sig sådan? Så kender I karakteristika på det, I ønsker at skabe, og kan igangsætte tiltag der underbygger dette. På mange arbejdspladser findes der sygefraværspolitikker og stresspolitikker, men har I en trivsels politik? Hvis I har, så er trivsel nemlig ikke bare noget, man taler om, men noget man faktisk handler på, og dermed mindskes sygefraværet. Dette vil I høre nærmere om på dette foredrag om sygefravær og trivsel.
Bag enhver problemstilling gemmer der sig en frustreret drøm.
Og det var drømmen, der kom først. – Peter Lang
Projekt til nedbringelse af sygefravær
“Vi kunne ikke have fået en bedre afslutning på vores projekt. Det var underholdende, personligt og med enkle stærke budskaber, der gik lige ind. Vi har kun lutter lovord, og vi griner stadigvæk, når vi møder hinanden på trappen om morgenen og spørger hinanden, om vi er idioterne i dag eller vi mon møder nogen? Jeg anbefaler dig gerne, og vi vil herfra være meget interesseret i at bruge dig igen.”
Lilian Koldsø, ergoterapeut – Arbejdsmiljøcenter Midt-Vest
Vi lever af at være i dialog med mennesker!
Derfor er din respons vigtig for os. Ring eller skriv til os og få en snak om den situation, du og din afdeling står i. Fortæl lidt om ønskerne og tankerne bag et eventuelt arrangement, så vender vi tilbage til dig.
Ring til os på 7026 6646
Du må naturligvis også skrive til os på mail. Skriv på info@addfocus.dk eller brug formularen her.
Mvh Allan og Asbjørn
Flere foredrag med Addfocus
Grib hinanden rigtigt
Vi gør oprør mod den problemorienterede tilgang til samarbejdet!
Social kapital i praksis
Den sociale kapital er et udtryk for værdien der ligger i samarbejdet og relationerne på arbejdspladsen.
Sygefravær eller trivsel
Sygefravær er IKKE en privatsag - det er et fælles ansvar! Og trivsel er ikke blot fravær af sygdom.
Forandring med vilje
Uappetitlige forandringer
I øjeblikket står masser af mennesker i et væld af forandringer. Mange af disse forandringer er betinget af politiske, økonomiske og ressourcemæssige forhold, som efterlader nye vilkår og muligheder for udførelsen af virksomhedens kerneopgave. Disse forandringer mødes, naturligt nok, ofte med undren og modstand i medarbejderstaben. Med foredraget “Forandring med vilje” arbejder vi aktivt med både de gode og de mere uheldige virkninger af forandringerne.
Forandringer indebærer naturlige dilemmaer og frustrationer hos medarbejderne, fordi der brydes med mønstre, som giver tryghed i hverdagen. Frustrationerne er ofte et udtryk for manglende overblik og kontrol, mindre sammenhæng mellem opgaver og ressourcer og frygten for at miste noget af værdi. Samtidig er frustrationerne heldigvis også udtryk for medarbejdernes engagement i arbejdet.
Forandringer er nødvendige, men de kan være svære at sluge.
Spiselige forandringer
Foredraget ”Forandring med vilje” sætter fokus på forandringen som et vilkår, der skal accepteres, selvom den måtte være uønsket. Samtidig gøres det tydeligt, at de følelsesmæssige frustrationer der dukker op undervejs, skal bearbejdes og bruges positivt fremadrettet, og ikke blot fejes af bordet som værende brok og mangel på konstruktiv indstilling.
Der skal skabes ledelsesmæssig tydelighed på vilkår, muligheder og indflydelse, således at forandringen hurtigst muligt får retning og målet dermed bliver mere spiseligt for den enkelte medarbejder.
Sprog skaber virkeligheder
I det humoristiske og aktive foredrag “Forandring med vilje”, arbejder vi ud fra en tankegang om, at ord skaber virkeligheder. Det er derfor uhyre vigtigt, hvilke spørgsmål vi stiller hinanden, ikke mindst i den skrøbelighed, der kan være i en forandringsproces. Vi involverer derfor deltagerne undervejs i foredraget, således at der bliver skabt konstruktive og fremadrettede dialoger. Deltagerne får et ”fælles sprog” der sætter retning og tydeliggør det medansvar alle har, hvis vi skal skabe forandring med vilje…
Hvordan så skabe forandringen?
Det synes Horsens Kommune om foredraget "Forandring med vilje"
“Rigtigt fint indlæg du holdt. Du ramte balancen mellem det morsomme og det seriøse. Der blev ikke for meget ”halleluja – hvor er vi glade” over det 😉 Historierne, du brugte, var genkendelige og stadig morsomme – måske netop fordi de var genkendelige – og fordi du formidlede dem med tilpas mimik og uden for meget ”sprællemand” (vi er jo jyder:)). Budskaberne var enkle og ikke højtravende og igen – genkendelige. Du ramte bredt i publikum, og du fik aktiveret de allerfleste, var min oplevelse.”
Birgitte Salling – Leder af Ungeenheden – Horsens Kommune
Vi lever af at være i dialog med mennesker!
Derfor er din respons vigtig for os. Ring eller skriv til os og få en snak om den situation, du og din afdeling står i. Fortæl lidt om ønskerne og tankerne bag et eventuelt arrangement, så vender vi tilbage til dig.
Ring til os på 7026 6646
Du må naturligvis også skrive til os på mail. Skriv på info@addfocus.dk eller brug formularen her.
Mvh Allan og Asbjørn
Flere foredrag
Ledelse med vilje
Ledelse er mere en indstilling, end det er en stilling!
Forandring med vilje
Forandringer indebærer naturlige dilemmaer og frustrationer hos medarbejderne, fordi der brydes med mønstre, som giver tryghed i hverdagen.
Fokus på kerneopgaven
Kerneopgaven er den opgave jeres organisationen er "sat i verden" for at løse.
Arbejdsglæde og trivsel
Fokus skaber retning
Det vi fokuserer på, forstørrer vi i vores bevidsthed. På den måde skaber vi retning og bevægelse frem imod vores fokus. Hvis din tilgang til livet er, at “det er svært”, så vil du med sikkerhed finde beviser, der kan understøtte denne opfattelse! Foredraget Arbejdsglæde og trivsel skal nok vende op og ned på det!
Dit fokus i dagligdagen og arbejdslivet har stor betydning for din arbejdsglæde og trivsel. Hvis du fokuserer på positive mål og værdier, vil du blive bedre til at opleve det, du er god til, det der motiverer og giver arbejdsglæde, energi, og trivsel. På dette foredrag om arbejdsglæde og trivsel taler vi om aktive tilvalg, og fokus på det du vil – frem for det du vil væk fra!
“Fremtiden er ikke noget, der bare kommer. Den skabes af nogen – det kan lige så godt være dig!”
Arbejdsglæde og trivsel - indefra og ud
Arbejdsglæde og trivsel er først og fremmest dit ansvar. Så er det virksomhedens opgave at skabe gode rammer for udfoldelsen. Al forandring kommer indefra og ud, så hvad ønsker du at skabe mere af i dit liv?
Hvis vi gør, som vi altid har gjort, kan vi være sikre på at få det samme resultat, som vi har fået hidtil. Ønsker vi andre resultater, må vi ændre handlinger. Vi må ændre vaner og dermed kultur. Hermed ikke sagt, at vi skal ændre tingene 180 grader. Meget ofte er 1 grad det mest effektfulde.
Den positive tilgang kan blive en vane, som ikke kræver specielt meget omtanke at udføre, men blot falder helt naturligt og har stor indflydelse på både arbejdsglæde og trivsel.
Formål med foredraget om arbejdsglæde og trivsel
Formålet med foredraget “Arbejdsglæde & trivsel” er at inspirere alle deltagere ved at skabe en større bevidsthed om, hvad der giver værdi og energi i hverdagen, så arbejdsglæde og trivsel øges, samt hvordan vi via aktive tilvalg og fokus kan bruge vores egne og hinandens ressourcer bedst til at skabe trivsel og arbejdsglæde. Foredraget vil bl.a. give redskaber og inspiration til, hvad man selv kan gøre for at øge sin arbejdsglæde og trivsel.
I dette foredrag om arbejdsglæde og trivsel vil I få en stærk oplevelse med humor og engagement, hvor I bliver efterladt med hænderne over hovedet og et godt skridt nærmere et arbejdsmiljø med bedre trivsel og større arbejdsglæde.
Det mener Københavns Lærerforening om "Arbejdsglæde og trivsel"
Vi lever af at være i dialog med mennesker!
Derfor er din respons vigtig for os. Ring eller skriv til os og få en snak om den situation, du og din afdeling står i. Fortæl lidt om ønskerne og tankerne bag et eventuelt arrangement, så vender vi tilbage til dig.
Ring til os på 7026 6646
Du må naturligvis også skrive til os på mail. Skriv på info@addfocus.dk eller brug formularen her.
Mvh Allan og Asbjørn
Flere foredrag
Ledelse med vilje
Ledelse er mere en indstilling, end det er en stilling!
Fokus på kerneopgaven
Kerneopgaven er den opgave jeres organisationen er "sat i verden" for at løse.
Grib hinanden rigtigt
Vi gør oprør mod den problemorienterede tilgang til samarbejdet!